week 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rialda Causevic - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rialda Causevic - WaarBenJij.nu

week 2

Blijf op de hoogte en volg Rialda

30 April 2015 | Thailand, Bangkok

Hoi Hoi!

Bijna het einde van week 2 alweer hier. nog 8 weken te gaan :D

Nou vorige week vrijdag had school dus een excursie georganiseerd naar de floating market wat best leuk was. We moesten in van die lange bootjes die nog best hard gingen. zelfs mijn angst overwonnen want ik haat kleine bootjes. een floating market is dus een (fruit, groenten, warm eten) markt op bootjes. Na de floating market waren we Bangkok ingegaan. We hadden voor 1 nacht een hostel geboekt zodat we wat van Bangkok zouden kunnen zien (wij zitten dus 2 uur van Bangkok af als het verkeer mee zit)

Ik was samen met Simone, Laura en Nadia naar de China Town geweest. Nou leuk voor een half uur maar dan ben je ook uitgekeken. we hadden er wat gegeten en waren toen van plan naar de sky bar te gaan (met super mooi uitzicht over Bangkok). Je raadt het al we kwamen niet binnen omdat we niet fancy genoeg gekleed waren. Simone en Nadia wel maar Laura en ik niet. Ik was niet voorbereid op een fancy avondje.. oeps. Daarna zijn we wat rondgelopen en hebben we uiteindelijk een rug/nek/ schouders/hoofd massage genomen.. Dat was dus mn eerste en laatste keer. Die hele vrouw (best een volle vrouw) ging op me staan. ik dacht dat al mn botten braken. Ik heb serieus twee dagen last gehad van mn rug. En ik had die dag mn eerste tuk tuk ervaring. Lachen zo n ding. We waren met zn vieren dus wat was best proppen in de tuk tuk.

De volgende dag zijn we wat tempels wezen bezoeken. Lekker de toerist uitgehangen. En het was de eerste keer dat ik hier zwaar geirriteerd raakte. We zouden met de tuk tuk ergens naar toe gaan. We hadden afgesproken 30 baht voor ons vieren in totaal. prima prijsje. Op een gegeven moment werden moesten we stoppen bij een juwelier en vroeg die man ons of we naar binnen wouden gaan, geinteresseerd wilden doen en niet laten merken dat we studenten zijn omdat hij daarna een benzine bon zou krijgen. Ik dacht ja waarom ook niet. We gingen naar binnen met zn allen, kwamen 6 personen al gelijk naar ons toe. Dat was het moment ook dat ik geirriteerd raakte en naar buiten liep. Die man van de tuk tuk bleef nog opdringen dat ik naar binnen moest gaan en geinteresseerd moest doen. Mooi niet dus. De rest had nog een boot trip gedaan en ik had de taxi terug naar Sita Vila genomen wat ook een uitdaging was omdat de man geen engels sprak en ook niet waar Rangsit University ligt. Uiteindelijk heeft het me 3 uur geduurd om van Bangkok terug naar Sita Vila te komen.

Voorderest hebben we meestal les van sochtends tot smiddags laat. De leraren zijn allemaal super aardig en super vrolijk. Je wordt er zelfs automatisch vrolijk van. We hadden zelfs een lesje dat de docente opeens zei dat we in de rij moesten gaan staan en elkaars schouders moesten masseren. (deed Stenden Leeuwarden maar zulke spontane dingen) We hadden verschillende excursies gedaan waaronder een bezoek aan de Siam museum (Thaise cultuur). En we hebben Thaise les gehad wat best wel grappig was. Het ging allemaal zo snel en we moesten opeens hele zinnen maken in het Thais.


Gister bracht de prinses van Thailand een bezoekje aan Rangsit University omdat er nieuwe gebouwen werden geopend ofzo. Onze Thaise lerares nodigde ons uit om samen op haar staan wachten. Dankzij haar stonden we op een hele goeie plek. We hadden ook zo n vlaggetje gekregen (Thaise vlag en een paarse die de prinses representeert). Alle studenten stonden echt op een rij en je zag ook allemaal fancy mensen lopen. Ik vond het leuk om het mee te maken. Uiteindelijk hebben we 1.5 uur gewacht maar de prinses bleek veelste te laat te zijn en uiteindelijk hebben we het niet mee kunnen maken omdat we kook les hadden. ( alhoewel ik heb haar ook al maandag gezien toen ze voor repetitie naar Rangsit kwam.. was allemaal heel toevallig)
Ik had er dus voor gekozen om Thaise kook lessen te volgen. We hadden gisteren onze eerste les. We moesten in groepjes van 6 twee gerechten maken. Sticky rijst met mango en green curry chicken. Ik was bezig met die sticky rijst met mango.( wat ik eigenlijk niet lust omdat over die rijst kokosnoot saus erover heen gaat) maar die green curry was wel super lekker en PITTIG. Dit was ook serieus het eerste Thaise normale eten wat ik heb gegeten deze twee weken omdat ik steeds bang ben om een voedsel vergifting op te lopen. (nadat ik allemaal enge verhalen heb gehoord). We hebben elke woensdag nu kookles (nog 2/3 keer)

Voorderest ga ik vrijdag naar Bangkok naar de weekend market en naar de malls. ZE HEBBEN EEN VICTORIA's SECRET. Gelukkiger kun je me niet krijgen. :D en ohja shoppen. <3 Dat is echt wat ik mis hier. Zondag gaan we dan een nachtje overnachten in een lokale community (dorpje dicht bij bangkok) dus echt basic en bij de lokale bevolking. ik vind het wel stiekem eng omdat ik erg van het luxe ben maar aan de andere kant is het wel een hele ervaring. ik kijk er op de een of ander manier ook wel naar uit. dit wordt onze eerste verblijf en er volgen dr nog meerdere. Ik moet er aan gaan wennen.
Volgend weekend zijn we van plan met een groepje de weekend naar Ko Samet (eiland) te gaan wat vlakbij Bangkok is. Eindelijk kan ik bruin worden. :D En in de vakantie, wat over 3 weken is, gaan we naar het zuiden naar Ko Phi Phi en Phuket enzoo.. We zijn dan in totaal 9 dagen vrij voordat we naar het noorden vertrekken. Daar kijk ik ECHT naar uit. :D

En ohja we hadden net een vliegende kakkerlak in onze kamer hahahaha. Laura flipte hem nogal. Ik vind alles best zolang het maar geen 30 worden of slangen dat vind ik zo vies.

Doei doei

  • 30 April 2015 - 19:44

    Armin:

    Hahaha, echt heel leuk allemaal! Geniet er maar van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rialda

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 2284

Voorgaande reizen:

27 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 April 2015 - 03 Juli 2015

Thailand!

Landen bezocht: