Eerste indruk - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rialda Causevic - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rialda Causevic - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Rialda

20 April 2015 | Thailand, Bangkok

Nou het was eindelijk vrijdag de 17e. Ik was zoals altijd ruim op tijd op schiphol met mn ouders. Wou nog langs de Victoria's Secret en wat eten maar het liep heel anders. Had al online ingecheckt zodat ik niet in die tering lange rij te hoeven staan. Helaas is Finnair zo n airline die geen aparte rij heeft voor bagage drop off en inchecken. Zeker meer dan een uur kwijt geraakt door alleen in de rij te staan voor mijn bagage. Mijn koffer was ook perfect 23.2 kilo. Voor het eerst dat ik meemaak dat ze mijn hand bagage wegen oftewel ik had 11 kg in plaats van 8 kg. Ik moest hem inchecken wat kut was omdat ik hem niet geseald had en ik in paniek was dat ze drugs in mijn bagage zouden zetten.
Was ik eindelijk klaar met dat gedoe kwam alweer het andere. ik was blijkbaar verkeerd gelopen waardoor ik twee keer door de controle moest. Snel gerend naar mijn gate waar ik gelukkig nog 15 min te vroeg was voor boarding.

Eerste vlucht was dus van Amsterdam naar Helsinki. ik dacht fijn eindelijk vertrekken maar nee hoor. Er was een Chinese vrouw ziek (ze had last bij dr hart). Nou gelijk een dokter bijgehaald (die toevallig in het vliegtuig zat). Uiteindelijk had de bemanning besloten dat de passagier moest vertrekken met haar familie. Nu komt het 'leuke' gedeelte, ze wouden dus niet vertrekken. De stewardessen waren serieus een half uur bezig met ze te dwingen om weg te gaan. Ze gingen eindelijk weg nadat ze dreigden dat ze de politie erbij zouden halen. Gelukkig had ik 1.5 uur om mn volgende vlucht te halen dus zo erg was het ook weer niet. De vlucht van Helsinki naar Bangkok was wel oke. we hadden niemand achter ons zitten dus we konden lekker liggen in de stoelen en dr was prima entertainment met keuze uit 30 films en 30 series. In totaal waren we zo n 14 uur onderweg.

S ochtends om kwart over 7 (kwart over 2 snachts in NL) kwamen we dus aan in Bangkok. we waren prima op tiijd opgehaald door school opgehaald en gebracht naar onze appartement. Onderweg zag je echt trucks die 130 reden met zo n beetje 8 mensen achter zitten (zonder enige bescherming) het zag er echt gevaarlijk uit. En ze reden echt gevaarlijk. Het was echt remmen op het laatste moment en gevaarlijk invoegen. Verder zag het er heel anders uit dan ik in gedachte had. het zag er arm uit en helemaal niet hip zoals ik in gedachte had.

Onze appartement was eerst ff wennen. Het is klein en de badkamer stinkt naar riool. (heel anders dan thuis :( ) Het is er ook super warm omdat het natuurlijk ook een klein kamertje is. Het slapen is ook moeizaam omdat het koud is met airco en te warm met airco. Ik kan ook nog steeds niet normaal slapen door de jetlag.

Gister waren we naar een winkelcentrum geweest die echt huge was. We kregen de kans om spulletjes te kopen die we nodig hebben. Het was een aparte winkelcentrum want het was best westers maar ook weer erg Thais. En mensen staarden je echt aan haha.

Vandaag was onze introductie dag op school wat wel interessant was. we kregen echt de cultuur te kennen en de campus. Het heeft serieus volgens mij 12 gebouwen en in totaal 30.000 studenten. Het is echt huge en het heeft alles. (gelukkig hebben ze binnen airco) . Het was wel wennen om naar school te gaan in een witte blouse en een zwarte rok.

we hadden zelfs te kans om kakkerlakken en sprinkhanen te eten. heb ik dus mooooi niet gedaan. Het zag er echt ranzig uit. We proefden wel een typische thaise dessert wat is rijst met kokosnoot olie gecombineerd met mango. De mango was wel lekker maar de rijst niet maar dat komt meer omdat ik misselijk wordt van kokosnoot. Heb nog niet echt Thais gegeten. (dat komt nog wel)


De komende twee dagen hebben we les en op donderdag en vrijdag hebben we excursies gepland. Donderdag gaan we naar de Siam museum en vrijdag naar de floating market (fruit markt op bootjes) ben benieuwd. En in het weekend gaan we waarschijnlijk met zn allen naar Bangkok centrum.

Verder is het temperatuur echt wennen. April is het heetste maand in Thailand. Eind April wordt het ergst omdat dan Thailand dicht bij de evenaar ligt. (over de 40 graden) Dat gaat nog een challenge worden (gelukkig bestaat er airco)

Het is wel wennen hier omdat het heeeel anders is dan in Europa en erg wennen maar dat komt vast nog wel


Doeii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rialda

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 2291

Voorgaande reizen:

27 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 April 2015 - 03 Juli 2015

Thailand!

Landen bezocht: